Någon spelar piano.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kumla gospel

Sugen på att sjunga gospel? Då är det här kören för dig!

Kumla gospel

Kumla församlingshem

Torsdagar 18:30-20:00

Hösten 2024

Varmt välkommen att sjunga med i vårt gospelkörprojekt! Vi startar torsdagen den 5 september. Vi övar sedan följande fem veckor och avslutar projektet med att sjunga upp i Tacksägelsemässan söndag 13/10 kl 10.00 i Kumla kyrka.
Sångerna lärs ut via gehör, dvs utan noter.

Övningarna sker i Kumla församlingshem torsdagar kl. 18.30-20.00.

Hoppas vi ses!

Kumla Gospel

Är du sugen på att sjunga gospel? Häng på oss i Kumla gospel i så fall :)
Vi är ett gäng sångglada människor som nu prövar på att sjunga gospel tillsammans under ledning av körledare.

Vi träffas på torsdagar i Kumla församlingshem. Om du inte är van att läsa noter, gör det ingenting! Gospelmusik handlar mycket om att sjunga på gehör - alltså att lyssna och härma efter.

Vi satsar på att förkovra oss inom gospelmusiken och samarbetar gärna med andra gospelkörer, musiker och solister. En rolig grej är att åka på "Sjung gospel" i Stockholm som är en dag fylld av gemenskap med andra körer och körledare.

Välkommen!