En liten flicka med förstoringsglas sitter på gräset och studerar buketten hon just plockat.
Foto: Serhiy Kobyakov /Mostphotos/Ikon

Kyrkans unga i Ekeby

Livet är fullt av saker som väntar på att bli upptäckta. Upptäck dem tillsammans i Kyrkans unga (för åk F - 6).

Vi vill att Kyrkans unga ska vara en plats där alla känner sig varmt välkomna och trygga. Tillsammans kan vi upptäcka nya saker. I kyrkan har vi ett väldigt viktigt budskap som vi vill dela med oss av - att du är älskad precis som den du är.

Här finns plats för både skratt och lek men också betydelsfulla samtal. Ungefär en gång i månaden firar vi familjegudstjänst i Ekeby kyrka. Det är en viktig del av vår verksamhet och barnen får själva vara med och påverka och medverka på olika sätt. Det kan vara drama, sång eller något som de har skapat i gruppen. På familjegudstjänsterna är såklart hela familjen välkommen.

Kyrkans unga i Ekeby (åk F-1 + åk 2-6)

Observera! Vi har anmälan till Kyrkans unga. Anmäl till kontaktperson.

För åldrarna 8-12 år (åk 2-6)
Måndagar (jämna veckor)
kl. 14:45-16:45
i Ekeby prästgård