Mötesplatser / Barn, Ungdom & Familj

Öppen förskola i Klockargården. Barnkörer. Höstlovskul. Julstök. Kyrkogårdsvandring. Ungdomshäng -för dig mellan 14-18 år och Svenska kyrkans Unga. Konfirmation. Vi hjälps åt och stannar hemma vid förkylningssymtom - även vid lindriga.

Öppna förskolan i Klockargården.

Kom och umgås tillsammans med ditt barn i en fin lekfull miljö. Träffa andra föräldrar med barn och knyt kontakter. Vi bjuder på fika! Kyrkvägen 35 i Kungsängen. Öppet tisdag-torsdag kl 9-12, sångstund med Eva Mering torsdagar kl 10.30. Start 27 augusti, tom. 12/12. Välkommen!

Sångstund -För barn och familj 0-5 år i Klockargårdens trädgård, med Eva Mering

Onsdag 12 juni, 7 augusti, 14 augusti och 21 augusti kl 10.30-11.00. Vid regn är vi inne! Välkommen och hoppas att vi ses!

Konfirmation 2024-2025 -för dig född 2010

Äventyret väntar på dig! Vill du vara med och skapa minnen för livet? Nu är det din tur att få möjligheten att bli konfirmand! Att upptäcka nya sidor hos dig själv och prova på nya saker efter just dina förutsättningar. Sista anmälningsdag 3 september. Anmälan finns längst ner på sidan.

Nyfiken på konfirmation.. Kom till Öppet hus torsdag 29 augusti kl 18.30-20.30 i Klockargården

Kom och träffa oss, vi berättar mer och bjuder på något gott. Ta gärna med en kompia

Höstlovskul "himmel och pannkaka" -För alla höstlovslediga barn

Vi öppnar upp hela Klockargården för alla höstlovslediga barn. Pyssel. Lek. Korvgrillning. Tisdag 29 oktober kl 10.00-15.00. Kyrkvägen 35. Välkommen!

Julstök. -För hela familjen!

Välkommen till Klockargården på julstök! Kom och pyssla, baka pepparkakor och ät julgröt och skinksmörgås. Torsdag 19 december kl 15.30-18.00. Vid 18.00 går vi till kyrkan och firar andakt tillsammans. Anmälan till Anna-Emelie Thulesius.

Ungdomshäng -för dig mellan 14-18 år

Vi böjar med att fira mässa eller andakt i Kungsängens kyrka. Kom it själv eller ta med en kompis och spela spel, snacka och ha kul. Torsdagar kl 18.30-20.30. Start 5 september, tom. 19/12.

Körer för barn, unga och vuxna

Sjung ut i någon av församlingens körer! Vill du veta mer, kontakta oss. Vi vill gärna bli flera körsångare.

Svenska kyrkans app för barn

Genom interaktiva lek- och spelmoment får barn i förskoleåldern möjlighet att upptäcka kyrkorummet och lära sig mer om Svenska kyrkans tro och traditioner. I appen finns också korta filmer som berättar om dop, vigsel och begravning. Appen Kyrkan är gratis att ladda ner och finns där appar finns.

Anna-Emelie Thulesius

Fritidsledare, Kungsängen-Västra Ryds församling

Mer om Anna-Emelie Thulesius

Öppna förskolan, Second hand, Ideella

Daniel Thulesius

Fritidsledare, Kungsängen-Västra Ryds församling

Mer om Daniel Thulesius

Samordnare för konfirmander och ungdom.

Johanna Häggblom

Präst, Kungsängen-Västra Ryds församling