Lyssna

Julgröt efter högmässan söndag 17 december kl 12.

Klockargården, Kyrkvägen 35, efter högmässan som börjar kl 11 i Kungsängens kyrka är det julgröt i Klockargården. Gåva mottages gärna som oavkortat går till Act Svenska kyrkans julkampanj. Välkommen!

Varmt välkommen att fira högmässa söndag 17 december kl 11.00 i Kungsängens kyrka. Paul Westerlund, präst och Jesper Tylöskog, organist. Kaffe och julgröt efteråt i Klockargården.

Internationellt arbete

Vi träffas i Klockargården och planerar och genomför aktiviteter. Syftet är att sprida information om Act Svenska kyrkans arbete och Svenska kyrkan i utlandet (SKUT) och samla in pengar till deras kampanjer och projekt. Vi vill gärna bli fler, hör av dig till oss så får du veta mera.

Sprid ljus i mörkret

I natt vaknar miljontals människor till ljudet av krig och konflikt. Tillsammans kan vi göra skillnad.