Kyrkogårdsarbetare - Tillsvidaretjänst 100%

Har du goda kunskaper och intresse av att vårda grön miljö? Kyrkogårdsförvaltningen i Kungsbacka-Hanhals församling söker en ny medarbetare för tillsvidareanställning 100%.

Arbetsuppgifter

Som kyrkogårdsarbetare ingår du i ett arbetslag som ansvarar för skötseln av våra kyrkogårdar och grönytor. I dina arbetsuppgifter ingår alla förekommande arbeten inom kyrkogårds och grönyteskötsel, såsom skötsel av mark, växter och gravpanteringar, gravgrävning och egna entreprenadprojekt samt en del maskinunderhåll m m.

Vi söker dig som

• har utbildning inom grönyteskötsel, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

• har maskinvana gällande förekommande maskiner inom trädgårdsarbete och kunskap om service av dessa maskiner.

• har lägst B-körkort, manuell växellåda. BE är önskvärt.

• har aktuell arbetslivserfarenhet inom trädgård, gärna kyrkogårdsområdet.

• är serviceinriktad med god social kompetens.

Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra.

Om kyrkogårdsförvaltningen

Kungsbacka-Hanhals församling förvaltar fyra begravningsplatser, Skogskyrkogården och Gamla kyrkogården i centrala Kungsbacka samt Hanhals Nedre och Övre kyrkogård i Hanhals. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för begravningsverksamheten. Vår huvuduppgift är att upplåta gravplatser för alla avlidna oavsett trostillhörighet och ha den bästa tänkbara skötseln.

Tillträde

Anställningen är 100% tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Lön efter överenskommelse. Kollektivavtal är Svenska kyrkans avtal 23.

Ansökan/kontakt

Upplysningar om tjänsten lämnas av Camille Kjellman, kyrkogårdschef, tel 0300-56 98 34 eller e-post camilla.kjellman@svenskakyrkan.se. För fackliga frågor kontakta Kommunal.

Skicka din ansökan tillsammans med personligt brev och CV senast 31 januari 2025 till kungsbacka-hanhals.forsamling@svenskakyrkan.se. Märk ansökan med ”Ansökan kyrkogårdsarbetare tillsvidare”. Intervjuer sker löpande.

Mer information om Kungsbacka-Hanhals församling finns på www.svenskakyrkan.se/kungsbacka-hanhals-forsamling.

Camilla Kjellman

Vik kyrkogårdschef, Kungsbacka-Hanhals församling

Mer om kyrkogården

Kyrkogårdar

Platser för stillhet och minnen. I Kungsbacka Hanhals församling finns fyra kyrkogårdar som sköts och drivs av kyrkogårdsförvaltningen. Vi utför plantering och skötsel på uppdrag av gravrättsinnehavare.

Ängar - biologisk mångfald på våra kyrkogårdar

På alla våra kyrkogårdar, samt vid Kungsbacka kyrka, lämnar vi vissa gräspartier oklippta för att skapa ängar med en mångfald av örter som kan erbjuda de viktiga insekterna föda och livsrum.