Någon trycker ner ett tänt ljus i en stor ljusbärare med sand.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Minnesstund Suicidpreventiva dagen

Ändrad

Ljuständning för alla som inte orkade, för alla som kämpar och för alla dem som finns kvar. Vi minns och hedrar dem som lämnat oss i suicid. Gratis fika i caféet på Mötesplats Spira. Tisdag 10 sept, drop-in mellan kl 17.30-19.30 i Kungsbacka kyrka.

Arrangeras av Kungsbacka-Hanhals församling, Tölö-Älvsåker pastorat, Kungsbacka kommun och frivilliga organisationer.

Behöver du någon att prata med?

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Självmordslinjen - 90101

Självmordslinjen är till för dig som har tankar på att ta ditt liv eller har en närstående med sådana tankar. Du når oss på telefon 90101 och på chatt. Vi har öppet dygnet runt, varje dag. När du hör av dig till Självmordslinjen har du alltid möjlighet att vara anonym.

Nätvandrarchatten - 12-25 år

Vi finns här för dig mellan 12 och 25 år. Måndag, torsdag och söndag kl 19-22. Året om.

Unga Lukas - chatt för dig som är 13-25 år

Är du ung vuxen och behöver någon att prata med? Unga Lukas anonyma chatt är öppen för dig som är i åldrarna 13–25, som behöver någon som lyssnar. Vi har öppet måndag till torsdag kl. 19-22. Du är anonym och du bestämmer själv vad du vill prata om.

Kyrkans SOS - 0771-800 650

Vi vet hur viktigt det är att ha någon att prata med när allt känns mörkt. Varje samtal vi besvarar kan vara det som räddar eller förändrar någons liv – som slutar med att någon finner styrkan att fortsätta.