Konsert med "Vocado" 18 oktober kl.19:30 i Torpa kyrka

Tema: “Songs for the Asking” Begränsat antal platser! Insläpp kl.19:00.

"Vocado är en erkänd vokalgrupp som har vunnit priser vid ett flertal internationella A Cappella-tävlingar och som 2011 tilldelades utmärkelsen
Årets kör av Sveriges körförbund.
Under 2024 firar gruppen sitt 20-årsjubileum med konserter i Tyskland, Österrike, Luxemburg och Västmanland.
Vocado består av Amanda Sjöberg (sopran)
Malin Gavelin (alt)
Lukas Gavelin (tenor)
Anton Leanderson-Andréas (baryton)
Joel Nilson (bas).

I programmet “Songs for the Asking” tar Vocado lyssnaren med på en resa in i den amerikanska folkrockduon Simon & Garfunkels värld.
Förutom de populäraste hitsen möts publiken av några av de mindre kända pärlorna, allt i arrangemang specialskrivna för detta program.

Tillsammans med denna amerikanska musikskatt innehåller den första delen av konserten favoriter från Vocados repertoar under åren, med fokus på svensk körlyrik, folkmusik och egna kompositioner.
Konserten är cirka 70 minuter lång, utan paus.

Varmt välkommen!