Ulla Britt Hansson

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Ulla Britt Hansson den 16 maj 2024.

Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson. Sångsolist: Stellan Dahlin.

Vi sjöng psalmerna 285 Det finns djup i Herrens godhet; 261 Tack, min Gud, för vad som varit; 297 Härlig är jorden.

Som inledningsmusik spelade Catrin ”Tröstevisa”, B. Andersson; och som avslutningsmusik ”En stund på jorden”, Laleh.

Stellan sjöng ”En säng av rosor”, Darin; samt ”Ser du månen där du är ikväll”, T. Stenström.

Karin utgick i griftetalet från Sakarja 14:6-9: ”Den dagen ska det inte längre finnas någon kyla eller frost. Det ska vara en ständig dag – Herren vet när den kommer … Den dagen ska friskt vatten strömma … Sommar och vinter ska det vara så. Och Herren ska vara konung över hela jorden. Den dagen ska Herren vara en och hans namn ett enda.” Det ska komma en dag som mer harmonierar med avsikten med skapelsen – frid och fred – gemenskap med både Gud och människor. Efter jordelivet får det vara vårt hopp att Gud omsluter de döda med den frid som rymmer allt det vi har längtat efter och hoppats på här.

Gravsättningen kommer att äga rum i minneslunden på Kvidinge kyrkogård.