Begravningsgudstjänst

Viveka Wahlgren

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Viveka Wahlgren den 17 maj 2024.

Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker och sångsolist: Annika Stoltz.

Vi sjöng psalmerna 256 Var inte rädd; 200 verser 1, 6, 8 I denna ljuva sommartid; samt 324 verser 1, 5, 9 Med lust och glädje tänker.

Före klockringningen framfördes ”She’s somebodys daughter”, D. Baldridge.

Som inledningsmusik spelade Annika ”Imagine”, J. Lennon; och som avslutningsmusik ”Bridge over troubled water”, P. Simon. Under avskedet framfördes The power of love, C. Dion; samt” Tears in heaven”, E. Clapton.

Annika sjöng ”Utan dina andetag”, J. Berg; samt ”Ser du månen där du är ikväll”, T. Stenström.

Karin utgick i griftetalet från Jesu ord till sina lärjungar i Joh. 16:32-33: ”Den stund kommer … då ni ska skingras … och lämna mig ensam. Men jag är inte ensam, eftersom Fadern är med mig”. Gud lämnar oss aldrig ensamma. Jesus har lovat: Jag är med er alla dagar till tidens slut. Guds kärlek och omsorg varar bortom våra liv. Vi får vila i Guds händer i både liv och död, i jordelivet och himmelriket.

Gravsättningen kommer att äga rum på Kvidinge kyrkogård.