Borstahusens öppna träffar

Vi inleder med andakt i Borstahusens kapell, dricker kaffe och därefter lyssnar vi på ett föredrag eller musikunderhållning. Alla är hjärtligt välkomna!

HT2024

TISDAG 17 SEPTEMBER KL. 14.00

Dagens program (ändrat): "Senior i Landskrona stad". Marie Branting, diakon, och Seherezada Catak, seniorvägledare, informerar om vilka stödmöjligheter som finns för seniorer i Landskrona. Det handlar både om ekonomiskt och socialt stöd. Är du kanske nyfiken på volontärarbete? Eller engagerad i samhället och människors välbefinnande? Under träffen finns även möjlighet att ställa egna frågor.

TISDAG 8 OKTOBER KL. 14.00

Dagens program: ”Musik och dikt om mörker och ljus”. Sångare ur damkören VIRA från Lund sjunger sånger om ljus och mörker, som tillsammans med diktläsning blir till glädje när hösten nalkas.

TISDAG 12 NOVEMBER KL. 14.00

Dagens program: ”Ung i kyrkan igår och idag”. Komminister Emma Hambitzer gästar oss och berättar om arbetet med konfirmander och unga i Landskrona församling. Vi får tillfälle att minnas vår egen tid som unga i kyrkan. Ta gärna med konfirmationsbilder!

TISDAG 10 DECEMBER KL. 14.00

Dagens program: ”Julsamkväm och julpsalm”. Fredrik Albertsson leder oss i att sjunga våra mest älskade julpsalmer och vi äter en julsmörgås tillsammans.

Torsdagscafé

Vi träffas första torsdagen i månaden för att umgås och lyssna på spännande föreläsningar och musik. Kaffe och kaka serveras.

Kören Rediviva