Lyssna

Våra kyrkogårdar under allhelgona

Här hittar du information om vad som händer på kyrkogårdarna i Landskrona församling under allhelgonahelgen.

Lördag 2 november - Alla helgons dag

Landskrona kyrkogård

• 9.00-18.00 Bemannat med personal
  • 11.30-16.30 Kaffeservering inne i Livets rum
  • 17.00-17.30 Ljuständning vid Pilträdet

Landskrona krematorium

Guidad krematorievisning med Jerry Fast.
10.30-12.00

13.00-14.30

Begränsat antal platser, anmäl dig till jerry.fast@svenskakyrkan.se

Härslövs kyrkogård, gamla brandstationen

• 10.00-14.00 Kaffeservering. Kyrkan är även öppen för ljuständning under samma tid.

Ottarps kyrkogård

Aktiviteter i kyrkor hittar du nedan i puffen ”Gudstjänster och musik under allhelgonahelgen”.

Vill du ha hjälp med att tända ett ljus?

Beställ senast torsdag 31 oktober via formuläret.

Högläsning för barn ur boken "alla dör"

Alla helgons dag, 2 november kl. 11.30, 13.30 och 15.30 i S:t Johannes kyrka

Gudstjänster, andakter och musik under allhelgonahelgen

Här hittar du programmet för allhelgonahelgen.

Allhelgonahelgen

Allhelgona är den tid på året då vi uppmärksammar och minns dem som har lämnat det här livet. Det är en helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla. I kyrkan påminns vi också om att det finns hopp om ett liv efter döden.

Leva vidare-gruppen

Stöd för dig som mist en nära anhörig

Stötta ett barn i sorg

Det kan vara svårt att veta hur man pratar med barn om döden. Några råd är att använda raka ord, säga som det är och utgå från barnets egna frågor.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.