Bidrag till konfirmationsupplevelsen

För att kunna genomföra våra populära konfirmationsupplevelser i Landvetter & Härryda behöver vi be om ett bidrag till våra omkostnader.

Du som konfirmerar dig på ett av våra alternativ med resor till Krakow eller Péronne behöver bidra till verksamheten med minst 2000:-. De som känner att de har möjlighet att bidra med mer får gärna göra det, då detta ger oss ännu bättre förutsättningar att skapa unika upplevelser för Landvetter och Härrydas ungdomar.

Bidraget betalas in i slutet av januari senast den 31 januari 2025 och du kan betala via antingen swish eller bankgiro.

SWISH: 123 476 2662, ange konfirmandens namn och om det gäller Péronne eller Krakow

Bankgiro: 213-8642, ange konfirmandens namn och om det gäller Péronne eller Krakow

Om ni av olika anledningar skulle ha svårt att bidra till konfirmationens omkostnader vill vi att ni kontaktar oss så kan vi tillsammans hitta en lösning. I Landvetter och Härrya pastorat ger vi alla möjlighet att konfirmera sig oberoende av ekonomiska förutsättningar. Vid allmänna frågor om bidraget hör ni av er till:

Gustav Öhlander, 0704-107119, gustav.ohlander@svenskakyrkan.se

Här följer också kontaktuppgifter till vår diakon som finns där för dig som behöver stöd och hjälp när livet kan kännas lite extra motigt. Vår diakoni kan också ge visst stöd till familjer som befinner sig i olika stadier av ekonomisk kris.

Ulrika Magnusson, diakon: 0704-107116, ulrika.magnusson@svenskakyrkan.se

Om du väljer att avsluta din konfirmation

Om du av olika anledningar väljer att avsluta din konfirmation innan resan kan vi betala tillbaka hela beloppet om du meddelar detta minst en månad innan avresa. Skulle du bli sjuk så att du inte kan följa med betalas bidraget naturligtvis också tillbaka.

Väljer du att avsluta din konfirmationsupplevelse utan att konfirmera dig måste vi tyvärr be dig stå för resans omkostnader. Vi bjuder då på personalkostnaden men fakturerar resans övriga omkostnader.

Ett diakonsmycke i silver. En ring i vilken det flyger en duva med en olivkvist i näbben.

Diakoni

Vi vill vara medvandrare för alla människor och ha omsorg om människor i utsatta livssituationer. Vi finns tillgängliga för enskilda samtal, själavård och hembesök.