Analys och statistik

Du kan se den viktigaste statistiken om din webbplats direkt i webbadministrationen.

Gå in via svenskakyrkan.se/admin för att se statistiken och följa trender för webbplatsen.

Det första du ser är antal unika sidvisningar de senaste 7 dagarna. Om du har behörighet till fler än en webbplats kan du växla mellan dem med hjälp av rullgardinsmenyn.

Skärmdump som visar var du hittar trenderna för din webbplats i admin.

Se trender

Klicka på knappen Se trender för att hitta mer statistik:

• Topplista med mest besökta sidor.
  • Överblick för webbplatsen (sidvisningar, avvisningsfrekvens, genomsnittlig tid på sidan och utflöde).
  •
  • Kanaler som webbplatsbesökarna kommit från (sökmotorer, direkttrafik, sociala medier etc.)
  • Statistik för en specifik sida.

Du kan också ändra datum för att se statistik för olika perioder, eller jämföra en period med en tidigare.

Ibland visas även sidor från andra församlingar i listan för din webbplats. Under hösten kommer vi att göra en insats för att filtrera bort dessa sidvisningar.

Så här ser det ut när du klickat på Se trender. Kurvan visar sidvisningar de senaste 7 dagarna. Under kurvan ser du en överblicksvy och en topplista med de mest besökta sidorna.
Klicka på kanaler för att se var dina besökare kommit ifrån.
Här har vi klickat på en av sidorna i topplistan. Du kan byta datum för att se statistik för mer än de senaste 7 dagarna.
Klicka på knappen Sök sida om du vill leta fram statistik för en specifik sida. I sökfältet skriver du in sidans namn.