Kyrkomusik och körer

Körverksamheten i Lekeryds församling är mycket livlig. Här finns körer för olika åldrar. Församlingens centrala kraftkälla är söndagens gudstjänst. Detta märks inte minst i vår musikverksamhet då övervägande delen av våra musikinsatser görs i församlingens huvudgudstjänster. Vid ett antal musikgudstjänster i de olika kyrkorna i Lekeryds församling deltar oftast våra egna förmågor, men även gästande musiker och körsångare gör fina program hos oss varje år.

Joy - Barnkören tar en paus i år.

Vi hoppas kunna starta upp barnkören år 2025 igen. För dig mellan 6-8 år, f- åk2. Vi träffas i Lekeryds församlingshem torsdagar kl.13.15 – 14.30.

Á la Can kören

Kören träffas varje onsdag kl.14.00 – 15.30 i Lekeryds församlingshem.

Voices - Barnkören tar en paus i år.

Vi hoppas kunna starta upp barnkören år 2025 igen. För dig mellan 9-12 år, åk 3 - åk 6. Vi träffas i Lekeryds församlingshem tisdagar 13.15 – 14.30

Kyrkokören

Vi träffas till körövning varje torsdag kl .19.00 – 21.00 i Lekeryds församlingshem.