Vi söker KYRKOHERDE

Du tycker om att leda, coacha och inspirera. Vi tror att du stöttar och hjälper oss genom att delegera och följa upp. Med andra ord så är du tydlig, social, kommunikativ och vågar fatta beslut. Stämmer det in på dig? Läs då gärna vidare!

Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!

Vi är ett enförsamlingspastorat på en ort ca 1 mil från Jönköping, med goda pendlingsavstånd till både Jönköping och Aneby. I församlingen finns tre kyrkor. Lekeryd, Svarttorp och Järsnäs med tillhörande församlingshem. Vi har tolv anställda i församlingen.

Lekeryd är en inflyttningsbygd på Småländska höglandet med förnärvarande 3100 bofasta, varav 70% tillhörande Svenska kyrkan. I centralorten finns en skola F-klass- åk 6, en affär, en bensinmack och tillgång till rikligt med fritidsaktiviteter.

Vi ser fram emot en Kyrkoherde som gärna vill jobba i vår församling med en stor diakoniverksamhet, barn- och ungdomsverksamhet, rikt musikliv med två vuxenkörer och två barnkörer. En kyrkoherde som är öppen för ekumeniskt samarbete med ortens frikyrkoförsamlingar. Vi hoppas att du brinner för kyrkan och att fira gudstjänst i både små och stora sammanhang. Att du vill vara församlingens ansikte utåt och finner glädje i att predika, inspirera och möta människor.

Vi tycker det är viktigt att vår Kyrkoherde aktivt bidrar till god gemenskap och utveckling i alla våra tre församlingskyrkor.

Det är meriterande med goda personal- och ekonomikunskaper.

Kontaktpersoner:

Tf. Kyrkoherde Marie-Louise Hagberg tel. 036-858 81