En rödhårig tonårstjej sitter i en kyrkbänk och snackar med några jämnåriga.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Barn & Unga

Vi erbjuder verksamhet för barn och unga 0-25 år.

Våra församlingar i Leksands pastorat erbjuder vi aktiviteter, punktinsatser och verksamheter för alla åldrar. Vi har öppna verksamheter på drop-in basis,  medan andra verksamheter tar vi emot föranmälan vid terminsstart på hösten. Vi följer i allmänhet skolans terminstider och gör uppehåll under lov.  Under skollov erbjuder vi ofta en eller flera aktiviteter i nogon/några av våra församlingar. Ibland sker dessa aktiviteter i samarbete med andra  kristna samfund i Leksands kommun.

Ladda ned höst och vårterminens utbud för 2023-2024

Gå gärna in  våra  församingars barn-och ungdoms sidor för att läsa mer.

Kyrkis

Kyrkis är en öppen barnverksamhet som Svenska kyrkan bedriver. Barn i åldrarna 0-5 år i sällskap av vuxen är välkomna. Vi sjunger, leker och fikar!

Barn och Unga i Djura

Djura församling har ett brett utbud för barn i åldrarna 0 upp till 14 år...

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Barn och unga i Leksand

verksamheter för barn och ungdomar i alla åldrar

Åhls Miniorer leker

Barn och unga i Åhl

Åhls församling erbjuder kyrkis och verksamhet för barn från 0-9 år.

Måndagskul

Barn och unga i Siljansnäs Prästgård

I Siljansnäs församling finns miniorverksamhet och kör för barn från 7år och upp.

Två tjejkompisar kramar om varandra

Konfirmation

Konfirmation ger dig verktyg för livet och nya vänner. Nu kan du anmäla dig till sommarkonfirmationens äventyrsgrupp!

Messy church logga

Messy Church

En speciell familjegudstjänst med andakt, skapande samt gemensam och kostnadsfri måltid.