Palmkors

Kyrka på nätet

Kan du inte komma till kyrkan kan kyrkan komma till dig. Här samlar vi information om digitala gudstjänster , livesändningar samt filmklipp med lokala andakter på sociala medier.

Andakt hemma

Digital Andakt

Förinspelade andakter varje söndag utgör ett komplement under pågående restriktioner. Tänd ett ljus och fira andakt hemma om du inte har möjlighet att delta i kyrkans söndags gudstjänster. Här samlas även tidigare andakter och information om gudstjänster på nätet.

Skuggor av människor med uppsträckta händer mot en gul stenvägg.

Tankar inför helgen

"Eva är allas vår urmoder, mänsklighetens matriark. Alla nu levande människor härstammar från henne." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

John Sund  läser ur Bibeln

Påskens digitala andakter

Här samlas påskhelgens förinspelade andakter från år 2020 .

Person tittar på livesändning från gudstjänst hemifrån soffan.

Digitala gudstjänster och konserter

Om du inte har möjlighet att besöka en gudstjänst eller en konsert kan du delta digitalt. Sök i Svenska kyrkans gemensamma kalender efter något som passar dig – någonstans i landet.

Tändsticka som tänder ett släckt ljus.

Tänd ett ljus kl 19:00

Att förmedla hopp är något som många verkar göra och som vi alla behöver. Vår vänförsamling i Gloucester tänder ljus för oss från och med Jungfru Marie bebådelse dag. Gör det för dem och alla andra du tänker på. Guds ljus är alltid starkare!

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.