Några äldre damer gör mackor vid ett bord med olika pålägg.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Äntligen måndag

Äntligen måndag är en mötesplats där du möter andra daglediga och seniorer. Här kan du lära känna nya människor och ta del av en härlig och varm gemenskap. Måndagar kl 11.30 med terminsstart 2 sep Lerums församlingshem.

Äntligen måndag är en mötesplats med en varm inkluderande gemenskap och hög trivselfaktor. Det är en trygg plats där kan man enkelt få nya vänner. Det serveras kaffe, te, smörgås och kaka. Samtalen under fikat och därefter ett varierat programinnehåll skapar hopp, framtidstro och höjer livskvalitén för dem som kommer. Här finns det alltid någon att tala med. Till Äntligen måndag kan man också ta med sig sina vänner.

Du kommer till samlingar med låg tröskel. stor bredd med både andligt och profant innehåll.

​Programmet innehåller andakt, fika, och föredrag, eller sång och musik.
Det varierar allt ifrån bilder och berättelser om egna resor, kultur, historia, andligt innehåll,

Fikakostnad: 30 kr.
​Kaffe/ te, smörgås och kaka

Måndagar kl 11.30-13.30 med start 2 sep, Lerums församlingshem.