Foto: Kristin Lidell

Aspen

I Aspenkyrkan har vi länge haft en åldersblandad avdelning, Fyren, med ca 14 barn. Från hösten 2024 har vi dock glädjen att kunna utvidga verksamheten med en liten avdelning och få plats till ytterligare tio barn.

Avdelningen Fyren, ligger på övre plan i Aspenkyrkas lokaler. Det är en öppen men samtidigt mysig planlösning som skapar en trygg känsla för den lilla barngruppen. Fyren blir nu vår yngrebarnsgrupp. Vår nya avdelning kommer att ligga i nedre plan och bli för de äldre barnen. De kommer att ha en egen hemvist men också tillgång till hela församlingsvåningen under dagtid. Förskolan kan alltid använda det rymliga kyrkorummet för samlingar, sångstunder eller annat skoj. Vi fokuserar mycket på lek och lekkompetens och tillbringar även mycket tid utomhus. Vår gård och skogspartiet bredvid är tryggt och roligt tycker barnen men vi gör också utflykter och promenader ofta då vi har fina, varierande naturområden nära till hands. De två avdelningarna kommer, även med olika hemvister, att göra mycket roligt tillsammans och samarbeta morgon och eftermiddag.