Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Damkören Joy

Att sjunga i en kör är inte bara en chans att uttrycka din kärlek till musik, det kan också berika ditt liv genom gemenskap och personlig utveckling. Tillsammans skapar vi glädje i musiken. Måndagar kl 17.00-19.00 med terminsstart 2 sep, Aspenäs kyrka.

Vi skapar vacker musik tillsammans och gestaltar söndagens tema i sång. Du kommer att utveckla din sångteknik och körklang. Att sjunga tillsammans är utvecklande och något du kommer att minnas och uppskatta länge!

Vi sjunger en två- eller trestämmig repertoar som sträcker sig från gospel till kristen nyskriven vissångstradition och inkluderar verk av Tomas Boström och andra nutida kyrkomusiker.

Kören medverkar i församlingens gudstjänster 4–5 gånger per termin. Vi framträder också på äldreboenden kring advent och jul.

Kostnadsfritt
Du får låna körkåpa. Du får pärm för noterna och ett fonationsrör.

Måndagar 17.00-19.00 med terminsstart 2 september, Aspenäs kyrka.
Anmäl dig via mail senast den 26/8 till: Christine.jidsten@svenskakyrkan.se