En ung tjej sitter på golvet och läser mellan bokhyllorna på ett bibliotek.
Lyssna

Daniels hörna

Upptäck referensbiblioteket som vi kallar för Daniels hörna. Det är en fin blandning av nya och gamla böcker. Du kan välja att sitta ner en stund och bläddra eller låna hem efter du har skrivit på en lånesticka. Mån-fre kl. 8.00-17.00, Lerums församlingshem.

I referensbiblioteket hittar du böcker om: Kyrkohistoria, Religionsdialog, Systematisk teologi, Bibelkommentarer, Bibelvetenskap, Kyrkohistoria, Uppslagsverk,  Luther, Handböcker, Etik, Frälsarkransen, Ideellt arbete, Gudstjänst, Sociala frågor, Kyrklig administration, Blandat, Biblar och psalmböcker, Bönböcker, Praktisk teologi, Psykologi/pedagogik, Poesi, Exegetik/bibelstudier, Församlingsarbete, Diakoni, Själavård, Uppbyggelse, Pilgrim, Teologi -äldre, Döden, Coffee table - böcker, Teologi, Liv & tradition, Religioner - allmänt, Kloster.

Kostnadsfritt att låna böcker.

Måndag - fredag 2024 kl. 10.00-17.00, Lerums församlingshem.
(andra öppettider kan förekomma)

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!

Susanne Lindström

Församlingspedagog, Församlingsverksamheten