Jobba hos oss

I Svenska kyrkan kan man vara medarbetare på många sätt. Det finns både ideella, förtroendevalda och anställda medarbetare. Tillsammans är alla bärare av kyrkans gemensamma uppdrag i världen.

Lerums församling har en bredd av verksamheter vilket gör arbetet utvecklande och roligt. Vi är ett härligt arbetslag och vill gärna ha nya medarbetare som är intresserade av att växa och utvecklas i sin tjänst. Är du intresserad av att bli en del av vårt arbetslag?

Här arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö, med både tydlighet och flexibilitet inom trygga ramar. Vi tillämpar flextidsavtal och vill att man ska kunna växa och utvecklas i sin tjänst. Att kunna samarbeta med andra, likaväl som att kunna jobba självständigt är nödvändigt.

Lerums församling satsar på att skapa trivsamma mötesplatser och vi tror på att varje individ har en gåva och kreativitet att dela med sig av, och vi uppmuntrar alla att delta i att uppfylla församlingens kallelse – att vara Kristi kropp. Precis som en kropp inte kan fungera utan alla sina delar, är varje medarbetare värdefull för oss.

Vi lägger alltid stor vikt vid den sökandes personliga lämplighet för att det ska matcha behoven i församlingen i så hög grad som möjligt och för att komplettera den kompetens som redan finns i arbetslaget.

Lediga tjänster

När det finns lediga tjänster hittar du dem här. Varmt välkommen med din ansökan!

Ideella uppdrag

Välkommen som ideell i Lerums församling! Vill du hjälpa till att baka, erbjuda läxhjälp eller besöka ensamma? Kontakta oss gärna och berätta vad du vill bidra med, stort som smått!