Bach jazz

Bach och jazz är två otroligt välkända begrepp. Ändå uppstår en ny organisk helhet när Bach Jazz smälter dem samman. Välkomna till en lika fin som häftig musikupplevelse. Sön 20 okt kl 18.00, Lerums kyrka.

Bach är en av tidernas mest hyllade kompositörer. Hans musik har varit en konstant källa till inspiration. Bachs klassiska verk kommer här att återupplivas och tolkas på ett nytt sätt som för dem in i jazzens spännande värld.

Bach Jazz består av tre musiker som turnerat större delen av världen och som förutom egna släpp även har spelat med större artister. Lika nära Jan Johansson och George Harrison som Miles Davis och Nils Frahm har trion sökt ett personligt, mänskligt och närgånget sound.

Bach Jazz är:

Emil Carlsson Rinstad – piano och sång

Magnus Bergström – kontrabas

Ola Winkler – trummor

Fri entré.

Söndag 20 oktober 2024 kl 18.00, Lerums kyrka.