En kvinnlig präst samtalar med en kvinna inomhus.
Foto: Pia Lundberg

Kyrkans samtalsmottagning i Lerum

Kyrkans samtalsmottagning i Lerum erbjuder kostnadsfria stödsamtal i livskriser och sorg samt själavårdssamtal med erfarna präster och diakoner.

När livet är för tungt, när man sitter fast och behöver perspektiv, när man vill hitta sin självkänsla och söker sin identitet, då kan man behöva prata med en utomstående som lyssnar och svarar, och som kan följa med en bit på vägen.

Ett själavårdssamtal brukar ta ungefär en timme. Du bokar en tid i samråd med den du vill prata med. Ibland kan det räcka med ett samtal. Men man kan även prata med en själavårdare regelbundet under en längre tid. Du är välkommen oberoende av trosinriktning eller tillhörighet till Svenska Kyrkan.

Samtalen är kostnadsfria.

Kontakta oss gärna

Välkommen att höra av dig när som helst. Du kan antingen ringa oss direkt, skicka ett meddelande eller använda vår inspelningstjänst om du föredrar att kommunicera på det sättet. Vi ringer upp inom en vecka.

E-post: lerum.samtalsmottagning@svenskakyrkan.se

Vi ser fram emot att vara en del av din väg mot själslig välmående och tillväxt!