Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka. En pojke står framför de andra och sjunger.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Laudate

Kör för killar årskurs 2-5. I kören får vi upptäcka vår sångröst och hur fint det låter när vi sjunger tillsammans. Vi arbetar med musikteori och musikens byggstenar och ges möjlighet till stora musikaliska upplevelser. Onsdagar 2024 kl. 17.00, Kyrkstugan.

I kören sjunger vi olika sorters musik, vi lär oss hur rösten fungerar och hur fint det låter när vi sjunger tillsammans. Dessutom träffar man nya kompisar, utvecklar sin musikalitet, knyter nya kontakter, får vana vid att uppträda, ta och ge plats.

Kören är knuten till Lerums församling där den framträder i gudstjänster och konserter och den ingår också i församlingens körtrappa.

Kostnadsfritt

Torsdagar 2024 kl. 17.00 –17.40, Kyrkstugan vid Lerums kyrka.

Anmälan via formuläret.

Jag vill anmäla till

Mitt barn/min ungdom får vara med på bild på hemsida, Facebook, Instagram och trycksaker inom ramen för Lerums Församling.

Vid anmälan kommer Lerums församling att hantera dina personuppgifter enligt GDPR för att registrera och kontakta de anmälda. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.svenskakyrkan.se/lerum/gdpr