Foto: Kristin Lidell /Ikon

Motettkören

Motettkören är en blandad vuxenkör med klassisk inriktning. Kören har stor erfarenhet av att göra konserter med större körverk tillsammans med orkester och sjunger dessutom ofta i gudstjänster. Torsdagar kl. 19.00, Kyrkstugan.

Att delta i en vuxenkör i Lerums församling är en möjlighet att skapa, dela och uppleva skönheten i gemensam sång. I motettkören sjunger vi blandad repertoar. Här får du som sångare även utmaningar i form av att sjunga större körverk med orkester.

Körsångarna i motettkören har god vana av att sjunga i kör och att läsa noter. Kören medverkar regelbundet i gudstjänster och konserter. Motettkören sjunger ibland tillsammans med barn- och ungdomskörerna i församlingen, med gemensamma kördagar och konserter. Kören åker regelbundet på kördagar/ helger samt även på körresor.

Till Motettkören tillämpas provsjungning.

Kostnadsfritt
Torsdagar kl. 19.00-21.00, Kyrkstugan vid Lerums kyrka.