Foto: Tommy Hvitfeldt

Kyrkor & lokaler

Lidköpings församling har två kyrkor, två kapell och två församlingshem. Våra lokaler upplåts till dopkaffe och minnesstunder.

Kapell

På Södra begravningsplatsen, Vävaregatan 2, finns två kapell för både kyrkliga och borgerliga begravningar.

Mariagården

Mariagården ligger mellan Östbyskolan och serviceboendet på Mariagatan 4. Byggnaden är handikappsanpassad, då allt ligger på ett enda plan.

Nicolaigården

Nicolaigården ligger bredvid S:t Nicolai kyrka, och här ryms många av församlingens verksamheter.

S:t Nicolai kyrka

Kyrkan ligger vackert placerad utmed Lidan i stadens centrum, på Hamngatan 7. Kyrkan har ingen egen parkeringsplats, och det kan vara begränsat med parkeringsmöjligheter.

S:t Sigfrids kyrka

Kyrkan ligger på Linjevägen 27, bredvid Månesköldsskolan. Lokalen är handikappsanpassad.

Hyr lokaler

Vi lånar gratis ut våra lokaler till dopkaffen och minnesstunder. Finns önskemål att nyttja församlingens lokaler till andra ändamål, är det kyrkoherden som beviljar detta, samt meddelar aktuellt pris.