Foto: Alex & Martin

Vuxen

Varje vecka passerar hundratals människor genom våra dörrar för att delta i olika former av aktiviteter. Här finns öppna mötesplatser, körer, aktivitetsgrupper, samtalsgrupper och mycket mer.

Kurser & föreläsningar

Ett av Svenska kyrkans uppdrag är att utbilda, och detta gör vi genom våra kurser i kristen tro; Alpha, Beta och Delta. Varje år erbjuds en mängd föreläsningar i olika forum. Alla föreläsningar är öppna för allmänheten.

Körer

Här finns en kör för alla. För de som aldrig sjungit i kör tidigare, och för de som har god körvana och vill ha lite större utmaningar. Missa heller inte Gudstjänstkören, där du kan välja att medverka vid enstaka tillfällen.

Ett halsband med ett kors av guld ligger i en uppslagen bibel.

Bibelstudiegrupper

Att studera Bibeln är en personlig resa som kan fördjupa ens relation till Gud och till ens medmänniskor. Bibelns budskap är relevant för att förstå vår gemensamma mänsklighet och vår strävan efter mening och helhet.

Lösa stenar på klippan ner mot vattnet.

Retreat

Vårt behov av stillhet gör sig påmint på olika sätt för den stressade nutidsmänniskan. Att delta i en Stilla dag är att under tystnadens beskydd få möjlighet att lyssna inåt, på sig själv och på Gud. Stilla dagar erbjuds av flera församlingar runt omkring Lidköping.

Några människor går genom en park.

Pilgrimsvandringar

Pilgrimsvandringar är en uråldrig tradition, där vandrarna ofta reflekterar över sina liv och söker efter en djupare mening.

Sykrets

Handarbete är kul, och ännu roligare tillsammans med andra!

personuppgiftshantering i våra vuxengrupper

Därför behöver vi behandla dina personuppgifter, och detta är dina rättigheter.

Läs!