Sommarkyrka i Västerlanda

15 - 28 juli 2024, öppet kl 14-17

Visning av kyrkan, servering och försäljning av hantverk i församlingshemmet.
Öppet i Sockenmagasinet och Bohusstugan.

SOMMARANDAKT varje dag kl.15 i kyrkan.

SOMMARMUSIK

Lördag 20 juli kl 15, MacRill - ett folkmusikband från trakten som kommer att spela svängig och dansant folkmusik från hela Sverige.

Lördag 27 juli kl 15, Familjen Martinsson - Medlemmar ur familjen Martinsson bjuder på ett blandat program med sommaranknytning. Det bjuds på allehanda instrument och musik av bl a Georg Riedel, Povel Ramel och Tor Aulin.

PILGRIMSVANDRINGAR
Under Sommarkyrkan i Västerlanda anordnas två vandringar per vecka.

Tisdag 16 juli kl 14  Kyrkan - Oxulevattnet
Samling vid kyrkan för vandring till Oxulevattnet och tillbaka. Vandringen går utmed grusvägar och skogsstigar, ca 8 km.

Torsdag 18 juli, kl 14  Kyrkan - Stora Åsen
Samling vid kyrkan för en vandring till Stora Åsen och tillbaka. Vandringen går utmed grusvägar, ca 4 km.

Tisdag 23 juli, kl 14  Kyrkan – Ballabo
Samling vid kyrkan för vandring till Ballabo och tillbaka. Grusväg halva sträckan, vandring i skogsmark andra halvan, ca 4 km.

Torsdag 25 juli kl 14  Kyrkan - Ivarslund
Samling vid kyrkan för vandring till Ivarslund och tillbaka, ca 3 km