Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.
Foto: Nadine Minner /Ikon

Öppna Mary

Onsdagar 13.30-15.00 i församlingshemmet.

Välkommen till Öppna Mary, en mötesplats för dig och alla som vill ha en stund av enkel gemenskap, med fika och samtal.

Grunden till öppna mary kommer från församlingens arbete, S:t Mary. Tanken och värderingar som genomsyrar S:t Mary är att sträva efter meningsfullhet, gemenskap, rehabilitering och stolthet.

Vi som församling önskar att alla våra diakonala verksamheter på något sätt eftersträvar detta. Öppna Mary vill vara en plats för att odla gemenskap, en plats som ger mening, som kan vara läkande och som man kan få vara stolt över att gå till.

Rent konkret möts vi och utgår i stunden från oss själva som är där. Ibland samtalar vi utifrån bilder för att det ska bli lättare för oss alla att ta plats och kunna uttrycka något i gruppen, men träffarna kan se olika ut och variera från gång till gång.

Huvudsaken är att alla ska känna sig välkomna till vår gemenskap och uppleva den meningsfull.

Varmt välkommen!