LUMOS

Välkommen till Linköpings Unga Musiker Och Sångare – LUMOS. Här hittar du 23 olika körer för barn och ungdomar i Linköping.

Det är kul att sjunga i kör

Det är kul att sjunga, ibland leker vi och ibland sjunger vi i kyrkan. / Astrid, sjunger i barnkören Diamanterna

Att sjunga i kör handlar om glädjen att få sjunga tillsammans med andra. Det är en gemenskap med mycket skratt och skoj ihop med kompisar.

Musiken är som ett eget språk och sången ger dig ett sätt att uttrycka dig på. I kören får du lära dig om allt från noter och stämsång till rytmik och att sjunga inför andra på konserter och gudstjänster. Här får du utvecklas musikaliskt –  något som du har med dig hela livet. Att sjunga är bra för koncentrationen, för hjärnan och språkutvecklingen. Och inte minst frigör det massor av endorfiner och ger mycket energi.

Välkommen till LUMOS!

I Linköping finns 23 körer för barn och ungdomar i våra kyrkor över hela stan. Här finns körer för alla olika åldrar (från 4 år och uppåt). Alla är välkomna och det kostar ingenting att vara med! Vi har även orgelundervisning för dig mellan 8-25 år.

LUMOS – Linköpings Unga Musiker Och Sångare är ett paraply för Linköpings domkyrkopastorats satsning på barn och unga i musiken.

Tummen upp!

Det är jättekul att sjunga i kör och jag har fått många kompisar i kören. Sången om valpen är min favorit. / Aurora, sjunger i barnkören Diamanterna.

Bra ledare och lagom mycket bus

Jag tycker om att sjunga i kör och jag har fått många nya kompisar. Det är lite pirrigt att sjunga på konsert, men när man börjar sjunga så släpper det. Det är bra ledare och lagom mycket bus. / Shi, sjunger i Linköpings gosskör.