Ett stort fång med rosa blommor vid en gravsten.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Svenska kyrkan har inte skickat ut brev om registrering eller ändring av gravrättsinnehavare

Kanske har du de senaste dagarna fått ett brev med ett erbjudande om att mot en kostnad få hjälp att byta gravrättsinnehavare för en grav. Då vill vi göra dig uppmärksam på att detta inte är ett erbjudande från Svenska kyrkan och att vi heller inte har tillhandahållit några adressuppgifter i samband med utskicket.

Om man behöver byta gravrättsinnehavare för en grav, dvs den som ansvarar för att hålla graven i vårdat skick, så kontaktar man Svenska kyrkan där gravrättsinnehavare registreras och ändras. Detta är en helt kostnadsfri tjänst som ingår i Svenska kyrkans uppdrag som huvudman för begravningsverksamheten.

Kontakta griftegårdsexpeditionen

10.00-12.00 och 13.00-15.00