Foto: Alexander Teglbjærg

Diakon Ljungby församling 100%

Vi behöver dig! Vi söker diakon till Ljungby församling, Ljungby pastorat.

Ljungby församling omfattar de centrala delarna av Ljungby stad. Här finns Ljungby kyrka med församlingens regelbundna gudstjänstliv där diakonen är en naturlig del. Här finns också Ljungby sjukhus och kommunledning och diakonen ansvarar för kyrkans kontakter med myndigheter och krisgrupp. Här finns arbete med särskilt utsatta människor, med daglediga och arbete med människor i sorg. Ditt uppdrag som diakon är att leda och utveckla församlingens diakonala arbete tillsammans med församlingens övriga anställda och ideella medarbetare.

Övriga upplysningar om tjänsten lämnas av församlingens sjukhuspräst
Jörgen Eklund, 0372-671 52, jorgen.eklund@svenskakyrkan.se

Din ansökan behöver innehålla personligt brev, styrkt CV, diakonbrev.

För tjänsterna krävs B-körkort och tillgång till egen bil.

Sista ansökningsdag är den 16 augusti.

Skicka ansökan till ljungby.pastorat@svenskakyrkan.se märk med ”ansökan diakon”

Intervjuer kommer att genomföras på pastorsexpeditionen i Ljungby, Kyrkogatan 3, den 29/8. Ev. kallelse till intervju kommer 20/8.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.