Kyrkposten

Kyrkposten utkommer fyra gånger om året till alla hushåll i Ljungby pastorats församlingar.

Foto: Ljungby pastorat

Äras den som äras bör!

I Kyrkposten nr 1 2024 på sid 10 presenterar vi trädens knoppar i form av knoppisar. Knoppisarna är skapade och namngivna av naturpedagogen Anders Rapp och omfattas av upphovsrätten. På grund av felbedömning av den källa som anges i tidningen framgår detta inte tydligt. Vill du veta mer om Anders Rapp och knoppisarna kan du besöka hans hemsida www.naturpedagogen.com.

Vårt pastorats tidning Kyrkposten utkommer 4 gånger om året till hushållen i våra församlingar.

Tidningen finns också att hämta i våra kyrkor och församlingshem, på pastorsexpeditionen i Ljungby samt på församlingsexpeditionen i Lidhult.

Du är också välkommen att kontakta oss via mail: ljungby.pastorat@svenskakyrkan.se.