Konfirmand 24/25

Konfirmationen är en unik och viktig upplevelse fylld med skratt, allvar, utmaningar, vänskap och glädje. Välkommen att konfirmeras i Svenska kyrkan i Ljungskile! #aldrigensam.

Varför vill jag bli konfirmerad?

Många tycker att det bästa med konfirmandtiden är alla nya vänner man får, att åka på läger och att man får prata om viktiga saker.

Du måste inte tro för att vara konfirmand och du måste inte kalla dig kristen. Det är ditt eget val. Konfirmandtiden är till för att du själv skall få prova på, testa tankar, lära, växa och välja. Den utgår från dig som konfirmand och dina egna erfarenheter och tankar om livet. Kanske hittar du din tro. Vi ledare vill i alla fall gärna berätta om vår tro.

Som konfirmand i Ljungskile församling får du möjlighet att lära dig mer om vad den kristna tron handlar om. Dessutom får du själv uppleva hur det är att till exempel fira gudstjänst, åka på läger och be.

Välkommen att anmäla dig till Konfirmand 24/25!

Här kan du läsa konfirmandfoldern som du också ska ha fått i din postlåda.

Du kan välja mellan tre olika grupper som du ser här nedan. Gå in och läs och välj den grupp som passar bäst för dig!

Anmäl dig så snart som möjligt för att säkra din plats!

Vi ser fram emot en rolig konfa-tid tillsammans med dig! Har du frågor är du så välkommen att höra av dig till oss. Du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på denna sidan!

VARMT VÄLKOMMEN hälsar Magnus och Karl-Oskar

Är du vuxen eller går i nian och vill bli konfirmerad?

Även om du är äldre så kan du bli konfirmerad. Kanske blev du inte konfirmerad som ung. Men det är aldrig för sent! Ålder spelar ingen roll.

Har du frågor eller funderingar? Hör av dig till Magnus Nordström nedan så får du veta mer.

Gudstjänstlogg för dig som redan är anmäld!