Personuppgiftsbehandling

Rättigheter och kontakt

enligt dataskyddsförordningen

Om du är medlem i Svenska kyrkan behandlar vi vissa av dina personuppgifter.

Barnverksamhet

Genom att anmäla ditt barn till en barngrupp samtycker du till att Ljungskile församling registrerar de personuppgifter om ditt barn som du själv uppger. https://www.svenskakyrkan.se/filer/562438/Bild-%20och%20filmmaterial.pdf

Vuxenverksamhet

För att vi ska kunna administrera utskick och information till medlemmar i våra verksamheter behöver vi lagra vissa personuppgifter.

Barndop

Vi behandlar ditt barns namn och personnummer samt kontaktuppgifter till och civilstatus för dig och eventuell annan vårdnadshavare i våra system. Detta är för att kunna administrera och genomföra dopet. Denna information uppdateras.

Vuxendop

Vi behandlar ditt namn och personnummer samt kontaktuppgifter till dig i våra system för att kunna administrera och genomföra dopet. Denna information uppdateras.

Konfirmand

I samband med anmälan till konfirmandgrupp i Ljungskile församling registreras de personuppgifter som ni uppger.

Vigsel

I samband med bokning av vigsel registrerar vi de personuppgifter som ni uppger.

Begravning

Vi har registrerat ditt namn och dina personuppgifter i våra system. Dessa uppgifter har vi fått från dig eller den begravningsbyrå du har anlitat.

Handlingar

Information om hur Ljungskile församling hanterar inkommande handlingar.

Sociala medier

Ljungskile församling är aktivt på sociala medier såsom Facebook. När du publicerar innehåll på våra publika sidor samtycker du till att vi behandlar de personuppgifter du själv har lämnat.

Bild och filmmaterial

Ljungskile församling tar ibland fotografier eller spelar in film för att dokumentera och informera om vår verksamhet. Vi strävar alltid efter att inhämta godkännande innan publicering.

E-post

Om du skickar e-post till Ljungskile församling kommer vi att behandla dina personuppgifter genom att läsa, hantera och i vissa fall lagra ditt meddelande.

Gravrättsinnehavare

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter när du är gravrättsinnehavare i Ljungskile församling.

Vid övrig myndighetskontakt med begravningsverksamheten

Det är Ljungskile församling som anordnar och håller allmänna begravningsplatser för folkbokförda inom Ljungskile församlings geografiska förvaltningsområde, även för avlidna som inte var medlemmar i Svenska kyrkan. Denna information berör dig när du är i kontakt med Ljungskile församling angående flytt av gravsatt stoft, medlingsärenden gällande gravsättning eller utlämnande av aska.

Diakoni

Läs hur vi behandlar dina personuppgifter när du är i kontakt med vår diakon eller präst.

Uppdragstagare

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter när du har ett uppdrag hos oss.

Jobbansökan

Här ser du hur vi behandlar dina personuppgifter när du söker jobb i Ljungskile församling.

Kursanmälan

Läs hur vi behandlar dina personuppgifter när du anmäler dig till någon kurs eller verksamhet i Ljungskile församling.