En ljusrosa pelargon och två bruna flaskor står i ett fönster.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Att göra för vuxna

I Ljusnans pastorat kan du hitta gemenskap, gå på konsert, sopplunch, stickcafé, fira gudstjänst och sjunga i kör.

Hitta en aktivitet

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Elvakaffe på Klockaregården i Färila

Välkommen in på fika och gemenskap! Elvakaffe arrangeras i samverkan med Röda Korset.

Sjunga i kör

I Ljusnans pastorat har vi en blomstrande körverksamhet. Här kan läsa om körerna och hur du gör om du vill vara med och sjunga.

Någon slevar upp soppa från en stor kastrull.

Kom på sopplunch

Vi träffas över en måltid för att tala om det som känns viktigt och det som faller på. Soppa, smörgås, kaffe och kaka serveras till självkostnadspris, 50 kronor, och betalas via Swish eller kontant.

Någon sitter och stickar med rött garn.

Stickcafé på församlingsgården i Ljusdal

Ta med ditt handarbete och kom! Vi träffas varannan onsdag och lär av varandra.

Några personer sitter runt ett bord och fikar.

Hjälpa till

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella.

Vuxenkonfirmation

Längtar du efter att tillsammans med andra ge dig i kast med livets allra djupaste frågor? Är du nyfiken på kyrkan och vill fördjupa dig i kristen tro?