Körerna söker nya medlemmar

I Ljusnarsbergs församling finns två körer med olika inriktning

Målsättningen är att församlingen ska ha ett rikt och bärande körliv; för alla åldrar, svårighetsgrader och arbetsformer. Här presenteras de olika körerna och kontaktuppgifter till ledare Gammals Mats Dahlström. Välkommen att vara med!

Hörkens- och Ljusnarsbergs kyrkokör

Övar onsdagar kl. 18.30–20.30 i Hörkens kyrka, fram tills att den kallställs 7/9. Därefter i församlingshemmet i Kopparberg.
Kyrkokören medverkar vid gudstjänster samt ger egna konserter.

Kören Á la Can

Övar torsdagar kl. 18.30–20.00 i Hörkens bystuga. Körens repertoar är glad och svängig musik med låttexter som förmedlar ett budskap.

Kören har medlemmar i alla åldrar. Låtar från Laleh, Eva Dalhgren och ABBA är exempel på vad kören framfört. Som hörs av körnamnet bär alla på en talang och du som är intresserad av sång är varmt välkommen att vara med.