Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation är till för dig som är ung och handlar om livet, Gud och om vad du tycker är viktigt.

Konfirmation i Svenska kyrkan i London

Församlingen i London erbjuder konfirmation för ungdomar som fyller 15 år det år som konfirmationen sker. Men även du som fyller 16 eller 17 är välkommen. Vanligvis startar gruppen i januari och konfirmation sker sommartid.

Församlingens mål är att erbjuda konfirmation årligen.

Konfirmationsgrupp våren/sommar 2025.

Träffar i Svenska kyrkan

Söndag 19/1 kl 11 Gudstjänst med konfirmationsupptakt

Söndag 26/1 kl 11-17

Söndag 9/2 kl 11-17

Söndag 2/3 kl 11-17

Söndag 6/4 kl 11-17

Fredag-söndag 9-11/5, resa till Paris

Söndag 8 juni kl 11-17

Konfirmation sker på söndag 15 juni kl 11.

In-betweens

In-betweens sker mellan våra träffar och kan bestå av en uppgift, en digital träff, eller något annat.

Tiderna är preliminära eftersom vi vill att så många som möjligt ska kunna vara med. Därför stämmer vi av med deltagarna och ändrar vid behov.

Information

Konfirmation i Svenska kyrkan sker huvudsakligen på svenska, men vi använder naturligtvis även engelska.

För deltagande i konfirmandläsning i Svenska kyrkan i London behöver konfirmandens familj vara familjemedlemmar i församlingen.

Bli medlem/förnya ditt medlemskap

Förutom medlemsavgiften, ber vi om en donation för att hjälpa till med kostnader för resan till Paris på £250.

För mer information och frågor se nedan för kontakt.

För anmälan till konfirmation fyll i formuläret nedan.

Kontakt:

Petter Svärd

Communications manager/Youth worker, Kommunikatör/pedagog

Mer om Petter Svärd

Petter är församlingens kommunikatör och pedagog, med ansvar för kommunikationsfrågor, t ex hemsida och sociala medier. Som pedagog ansvar han för verksamhet för barn och ungdomar, t ex konfirmander.

Magdalena Sjöholm

Chaplain, Präst, Svenska kyrkan i London

Mer om Magdalena Sjöholm

Församlingens präst/chaplain har ansvar för gudstjänster, vigslar, begravningar, konfirmander och Svenska kyrkans besök runt om i Storbritannien och Irland.