Svenska kyrkan i Ludvika erbjuder begravningsgudstjänster i
Ludvika Ulrika kyrka, Lillkyrkan, Lyvikskapellet, Korsets kapell och Hoppets kapell.

Plats för begravning
Svenska kyrkan i Ludvika erbjuder begravningsgudstjänster i

Begravningsgudstjänst i annan kyrkas ordning eller borgerlig akt kan hållas i något av våra kapell.

Bokning av begravningsgudstjänst
Tid för begravning bokas via pastorsexpeditionen som bokar kyrka/kapell, präst och musiker. Bokning av begravning kan göras av de anhöriga själva eller via en begravningsbyrå.

Begravningstider
I första hand hålls begravningar Torsdagar och Fredagar kl.10.00, 11.30 13.30

Minnesstund
I samband med begravningsgudstjänsten finns det möjlighet att boka minnesstund i något av våra församlingshem, vid Lillkyrkan eller Församlingsgården. Lokalen bokas vid respektive församlingshem.

Tryck HÄR för Ludvika församlings meny

FÖRSAMLINGSGÅRDEN:  Tel: 0240 - 66 90 30

LILLKYRKAN:   Tel: 0240 - 66 90 50

Urnnedsättning
Tid för urnnedsättning bokas via Kyrkogårdsförvaltningen Tel. 0240-66 90 14

Bårtäcken

I samband med begravning finns möjlighet att använda något av våra bårtäcken.Tryck HÄR för att se bilder.

Mer information hittar du i skriften  ”Om begravning”