Friluftskonfirmation 2024/2025

För dig som gillar vinteräventyr och att vara utomhus.

Friluftskonfirmation med uteaktiviteter

Gillar du vinteräventyr och att vara utomhus? Då ska du välja friluftskonfa!
Vi åker längd- eller slalomskidor och reser till fjällen och provar på olika fjäll- och vinteraktiviteter som till exempel åka skidor, skoter, pimpla och umgås kring öppen eld.
Förutom fjäll-lägretkommer vi att ha utomhusaktiviteter så mycket som möjligt på alla våra träffar.

Sista anmälningsdag måndag 30 september 2024.
Anmälan till konfirmation 2024-2025

Onsdag 23 oktober 2024 kl. 18.30-21.00 i Stadsökyrkan, Gammelstad.
Vi börjar med att fira mässa. Träff efter mässan för vårdnadshavare och konfirmander med information om konfirmandtiden.

Varje gång vi träffas bjuds du på fika eller mat (ibland både och).

Träffar

Söndag 10 november kl.11-14.30 med start i Nederluleå kyrka. Träff inför lägret på Munkvikens lägergård tillsammans med världsarvskonfirmanderna.

Under konfirmandtiden träffas vi ungefär en gång i månaden under oktober - maj, oftast kvällstid på vardagar och dagtid på lördagar och söndagar.
Mer exakt information om vilka tider och platser och datum vi ses, får du reda på vid första träffen onsdag 23 oktober 2024.

Läger

• Läger på Munkvikens lägergård som ligger mellan Skellefteå och Umeå, 15-17 november 2024 tillsammans med Världsarvskonfirmation.
  • Fjäll-läger 11-14 april 2025.

Förberedelse inför konfirmationsgudstjänsten

Onsdag 7 maj kl. 2025 i Petrigården kl 17.30-19.30 .

Söndag 11 maj 2025 kl. 11 i Nederluleå kyrka.

Ingen kostnad.

Antal platser

Ingen begränsning, men ett minsta antal deltagare med 10 personer för att det ska kunna genomföras.

Utrustning

Om du inte har utrustning för aktiviteterna så hjälper vi till att ordna det utan kostnad.

Marina Lundberg, se nedan.

Nederluleå församling.

Marina Lundberg