Kors i nacken
Foto: Magnus Aronson/IKON

Ledarkurs 2023-2024

För dig som vill bli ung ledare för barn, ungdomar och konfirmander.

Det här är kursen för dig som vill bli utrustad för framtiden i Svenska kyrkan! Här får du lära dig mer om vad det är att vara ledare bland barn och unga.

Efter kursen kan du jobba som frivillig ledare inom olika områden i kyrkan. Kursen ger dig också en merit att ha i andra sammanhang än i kyrkan, till exempel när du söker jobb av olika slag. Du som är konfirmerad och går i årskurs 9 eller är äldre har möjlighet att delta.

Kursinnehåll:

Kristen tro
Bibeln
Vem är jag?
Ledarskap
Gruppen och lekmetodik/etik
Kommunikation och verktyg

När?

Första träffen är 4 oktober. Sedan kommer vi att ses tisdagar, onsdagar eller torsdagar vid totalt 9 tillfällen inklusive en övernattning under 2023–2024.

Var?

Vi håller till på Mjölkuddsgården, bredvid Mjölkuddskyrkan. Tid 17 – 19.30 Start med fika.

Anmälan!

Anmäl dig senast måndag 29 september genom att skicka mejl till:­

Ulrika Asp, ulrika.asp@svenskakyrkan.se

Skriv i ditt mejl att du vill anmäla dig till ledarkurs.

Välkommen med din anmälan!

Frågor?

Om du har frågor kan du kontakta:

Kursen arrangeras av Luleå domkyrkoförsamling, Nederluleå församling, Älvsby folkhögskola och EFS.