Kyrkor där du kan boka dop

Här kan du läsa om kyrkor i Luleå domkyrkoförsamling.

Bilder från Örnäsets kyrka

Örnäsets kyrka kallas också för "Portarnas kyrka". Porten som motiv går igen i takets tre valv, takarmaturens utformning där ljusen strålar som ur portar och inte minst i korväggens 100 kvadratmeter stora guldmosaik.

Dopfunten i Mjölkuddskyrkan.

Bilder från Mjölkuddskyrkan

Mjölkuddskyrkan invigdes den 7 september 1969 av dåvarande biskopen Stig Hellsten. Arkitekterna Bertil Franklin och Gertrud Edberg, MAF arkitektkontor, ritade kyrkan. För den konstnärliga utsmyckningen svarade Pär Andersson.

Småskärs kapell i Luleå skärgård.

Småskärs kapell

I SMÅSKÄRS KAPELL hålls skärgårdsgudstjänster vissa helger sommartid.

Lokaler att låna gratis efter dop eller konfirmation

Ska du ordna ett fika eller annan samling efter dop eller konfirmation? Då får du låna någon av Luleå domkyrkoförsamlings lokaler gratis, om dop- eller konfirmationsgudstjänsten firats i någon av våra kyrkor och om lokalen du önskar låna är ledig när du bokar.