Nyheter från Luleå stift och nationellt

Här hittar du nyheter från Luleå stift (Norrbotten och Västerbotten) och nationella nyheter från Svenska kyrkan.

Aktuellt från Luleå stift

Prenumerera via RSS

Äntligen fick de komma tillbaka till Akamella

Publicerad:

Den 18 augusti återbördades kvarlevor efter 23 personer till Akamella ödekyrkogård. Efter 146 år fick de äntligen komma i jorden igen. Det skedde vid en välbesökt ceremoni i skogen alldeles intill Muonioälven och finska gränsen.

Digital inspirationsdag om Act Svenska kyrkan

Publicerad:

Lördag den 26 oktober välkomnas Act Svenska kyrkans internationella grupper, samordnare, ombud och andra intresserade till en digital inspirationsdag.

Luleå stift söker tre projektledare inom hållbarhets- och fastighetsområdet

Publicerad:

Är du en engagerad projektledare som vill arbeta för en hållbar framtid? Luleå stift söker en projektledare för fastighet och klimatanpassning, en för cirkulär fastighetsförvaltning och en projektledare för hållbar mobilitet. Sista ansökningsdag för alla tre tjänster är 8 september.

Nationella nyheter från Svenska kyrkan

Prenumerera via RSS

Luleå stift

Luleå stift är det nordligaste av Svenska kyrkans 13 stift, till ytan en tredjedel av Sverige. Stiftets uppgift är att stödja de 55 församlingarna i Norrbottens och Västerbottens län. Biskop är Åsa Nyström.

Välkommen till Svenska kyrkan

Om du söker närvaro, öppenhet och hopp.