Digital inspirationsdag om Act Svenska kyrkan

Lördag den 26 oktober välkomnas Act Svenska kyrkans internationella grupper, samordnare, ombud och andra intresserade till en digital inspirationsdag.

Från 9.45 - Möjlighet att koppla upp sig på länk

10.00 - Välkommen till inspirationsdagen
Inledning samt presentation av program och medverkande.
Anders Sandberg

10.15 - Idag går kollekten till Act Svenska kyrkan…
Idag blir kollekthåvar allt ovanligare i gudstjänsten och användandet av Swish desto vanligare. Men vi fortsätter att ge kollekt. Många av dem går till Act Svenska kyrkan. Vad innebär egentligen det? Vad gör Act? Och hur kan vi tala om kollekten så att betydelsen av våra gåvor förstås bättre?

Föreläsning samt erfarenhetsutbyte och frågor. Särskilt inbjudna till detta pass är alla kyrkvärdar i Luleå stift.
Frida Falk och Helena Alm Norberg, handläggare internationella avdelningen

11.30 - Act Svenska kyrkan
Aktuell lägesrapport Act och information om kommande insamlingskampanjer.
Helena Alm Norberg, handläggare internationella avdelningen

12.00 - Lunchpaus

13.00 Erfarenheter från ”Göra skillnad”
Delande av berättelser och lärdomar samt gruppsamtal.
Internationella gruppen i Luleå domkyrkoförsamling

14.15 Aktuellt i Luleå stift

14.30 Avslutning

Internationellt arbete

I Luleå stift finns ett omfattande internationellt engagemang. Vi tillhör världens största globala nätverk, den världsvida kyrkan.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.