Foto: sasiepre/Pixabay

Sociala medier

Följ oss gärna i sociala medier! Både Luleå stift och biskop Åsa Nyström finns på Facebook och Instagram. Vi delar bilder och nyheter från vår verksamhet och vardag.

Svenska kyrkan finns över hela landet – och i sociala medier. Församlingar, pastorat, stift och Svenska kyrkan nationellt hjälps åt att skapa Svenska kyrkans närvaro i sociala medier genom att dela bilder, nyheter, gemenskap och tro. Om din församling har ett konto, sök gärna upp och följ det!

Luleå stift

Luleå stift har funnits på Facebook sedan juni 2014. Här delas nyheter och exempel på Svenska kyrkans verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Sedan augusti 2017 finns Luleå stift också på Instagram.

www.facebook.com/luleastift
@luleastift

Biskop Åsa Nyström

Biskopen har funnits på Facebook och Instagram sedan hon vigdes i juni 2018. Hon delar sin vardag som biskop i Sveriges nordligaste och till ytan största stift.

www.facebook.com/biskopasa
@biskopasa

Fler sätt att ta del av nyheter från Luleå stift

Woman using computer laptop on wood desk. Online live chat chatting on application communication digital media website and social network

Nyheter

Här hittar du alla publicerade nyheter från Luleå stift. Du kan också prenumerera på Luleå stifts nyhetsbrev som kommer varannan tisdag.

Nyhetsbrev från Luleå stift

Det digitala nyhetsbrevet skickas ut varannan tisdag och landar direkt i din e-post. Använd länken nedan och fyll i namn och e-postadress för att prenumerera.

Svenska kyrkan i sociala medier

Svenska kyrkan är gemenskap och ett stöd i glädje och sorg, i vardag och högtid. Du hittar oss i kyrkor och församlingshem runt om i Sverige, men också på nätet, i de sociala medierna Facebook, Instagram, X, och i våra bloggar.