Kör och musik

Musikens helande kraft är stor. Musiken genomsyrar våra gudstjänster framförallt i församlingens lovsång med hjälp av körer, försångare, instrumentalister och organister.

Våra körer sjunger vid vissa tillfällen i högmässan, i gudstjänster och på konserter. I Helgeand finns det tre körer:

Helgeandskören är en blandad kyrkokör som övar på tisdagar kl. 18:30. Körledare är larsake.sjostedt@svenskakyrkan.se.

Jubilatekören är en damkör som övar på onsdagar kl. 18:30. Körledare är larsake.sjostedt@svenskakyrkan.se.

Gospelkören är en blandad kör som övar på tisdagar kl. 18:30. Körledare är annica.forssell@svenskakyrkan.se. Läs mer om gospelkören här.

Vi rekryterar ständigt till våra olika körer. Hör gärna av dig till ansvarig körledare om du är intresserad av att vara med och sjunga!

Lördagsmusik i Helgeandskyrkan

Varje lördag under terminstid bjuder vi in till en stunds musik i kyrkan kl.17:00.

ge ett bidrag till musiken i helgeand!

Musiken i Helgeandskyrkan lyssnar du alltid på gratis! Om du vill ge ett bidrag till vår musikverksamheten kan du swisha valfritt belopp till 123 174 71 87 och märka med "musik".