Vi stöttar Ahope!

Ahope är en lokal organisation som driver barnhem och uppsökande verksamhet i Addis Abeba i Etiopien. Här får HIV-positiva och föräldralösa barn och ungdomar ett hem och en framtid.

Barnhemmet AHOPE är ett av få barnhem i Etiopien som tar emot HIV-positiva. Här får de lära sig hur de kan leva med sin diagnos och med hjälp av ett utvecklingsprogram erbjuds de undervisning, yrkesutbildning och microlån. Flera av ungdomarna är på väg ut i samhället och har planer och mål för framtiden.

hur finansieras ahope?

Det största ekonomiska stödet kommer från organisationen AHOPE för children in Ethiopia i USA. Helgeands församling stöder också arbete på AHOPE med regelbundna medel, bland annat kollekter och insamlingar.

Vi samarbetar även med eleverna på Järnåkraskolan som regelbundet hjälper till att samla ihop pengar till AHOPE.

Vill du vara med i vårt arbete? Du behövs! Kontakta marchenadebo@gmail.com

Vill du ge ett bidrag? Swisha till: 123 174 71 87 Märk med Ahope.

Tack för ditt stöd!

Läs gärna mer om AHOPE på deras egna hemsida här.

Anne Ekberg

Diakon, Helgeands församling