Barn och familj i Norra Nöbbelövs församling

Babybrunch, Efter föris, Himmel och pannkaka - läs mer om vad som är på gång för barn och familj i Norra Nöbbelöv.

Babybrunch

Mjukstarta veckan med babybrunch, varje måndag i Nöbbelövsgården kl 09.30-11. Sommaruppehåll, start igen mån 26/8.

Babyrytmik

Sjung och dansa tillsammans med ditt barn. Passar barn i åldern 0-20 mån. Måndagar kl 10.30-11.00 och 11.00-11.30 i Nöbbelövsgården. Sommaruppehåll, start igen mån 26/8.

Himmel och pannkaka

En enkel och svängig gudstjänst - med mycket musik! Efteråt blir det pannkakor.

När bild på någon som håller upp en halvklot-formad sten som målats lila och med en massa olikfärgade prickar.

Efter föris

Kom och lek, pyssla, fika efter förskolan. Musik och rörelse startar kl 15:30. För barn i alla åldrar i sällskap med vuxen. Torsdagar kl 14-16 under terminstid i Nöbbelövsgården. Sommaruppehåll, start igen tor 29/8.

Barnkören

En vänlig kör full av sångglädje! Vi gör musik tillsammans med våra röster på ett lekfullt sätt där hela kroppen ofta får hänga med. Barnkören är för barn från förskoleklass.

Mellankören

I en vänlig och lekfull miljö får barnen utvecklas som sångare. Varje vecka får rösten ett träningspass där vi utforskar olika sånger, ibland i stämmor, ibland i kanon och ibland solo för de som vill. Mellankören är för barn från åk 3.

Föräldraträff

Barnkörsföräldrar - se hit! Trött på att sitta i bilen och vänta när barnen sjunger i kören? Kom in på en kopp kaffe och pratstund istället!

En pojke hänger upp färgglada siffror på en tavla på en psalmtavla. Ett släckt elektriskt ljus i förgrunden.

Lillkyrka

Varje söndag i samband med högmässan i Norra Nöbbelövs kyrka, erbjuds de barn som vill att följa med till Lillkyrka i mysiga annexet i kyrkan. I Lillkyrkan pysslar, ritar och ber vi tillsammans på söndagens tema.