Foto: Kennet Rouna

Rum för stillhet

I entréhallen på Skånes universitetssjukhus i Lund finns ett rum för stillhet, som är öppet för besök dygnet runt. Här kan du sitta ner en stund, lägga en snäcka i sandkaret, skriva en förbönslapp eller skriva i förbönsboken.

Ord på vägen

Bredvid dopfunten finner du en korg med ord att ta med dig på vägen: psalmer, dikter, bibelord och böner. Korgen fylls ständigt på.

Förbönskorg

På bordet vid ingången finns en korg. Där kan du lägga din förbönslapp. Vi som arbetar i Sjukhuskyrkan läser din lapp och ber med och för dig.

Förbönsmässorna har sommaruppehåll 1 juli - 13 augusti, och vi firar mässa igen tisdagen den 20 augusti kl. 12.30.

Du som är patient och vill fira nattvard, eller ha en enskild andakt, är varmt välkommen att be personalen på avdelningen kontakta Sjukhuskyrkans beredskap.